Kontekst:

Važni marketinški alati za razvoj vašeg salona

Neophodni alati za frizerske salone

Frizeri, vaš poslovni sektor ne može biti konkurentniji i to s dobrim razlogom. Frizerstvo je jedan od jako važnih sektora u industriji ljepote u Hrvatskoj. Prema podacima iz porezne uprave trenutno imamo više od 8.100 salona i industriji ljepote od kojih su preko 5.500 frizerski saloni, a ostalo su kozmetički i saloni ljepote.  Srećom, postoje mnogi marketinški i komunikacijski alati koji vam mogu pomoći da se istaknete i optimizirate vidljivost vašeg salona!

Nadalje prema podacima iz porezne uprave broj salona stalno raste pa smo tako od 5.500 salona u industriji ljepote koliko je bilo 01.01.2015 godine do kraja 2021 godine imali porast za više od 2.600 novih salona u industriji ljepote od kojih je 1.800 frizerskih salona i ovo povećanje neće prestati. Da biste se istaknuli, morat ćete razmisliti o svojim marketinškim i komunikacijskim strategijama. U vašem sektoru, a alati su brojni i raznoliki!

Implementirajte dobru marketinšku strategiju

Vaš izlog

Da biste zapeli za oko svojim kupcima uredite vaš izlog, napravite nešto originalno kako bi identitet vašeg salona bio vidljiv na van. Šareno, nakrcano, jednostavno, dizajnirano, nabacano, nije važno. Glavna stvar je da vaš izlog odgovara onome što želite prenijeti na van. Prekrasan izlog zasigurno će privući više klijenata, koji će ući kroz vrata vašeg frizerskog salona kako bi ušli u vaš svijet.

Unutrašnjost vašeg salona

Provjerite je li identitet koji ste odabrali za predstavljanje vašeg frizerskog salona u skladu s vašim izlogom i vrstom usluga koje nudite.

Provjerite je li higijena besprijekorna i jesu li vaši proizvodi ili tretmani ljepote privlačni. Na primjer, postavite ih u vidnom području svojih klijenata kako bi mogli pogledati i pronaći ono što im je potrebno.

Marketinške aktivnosti

Jedan od najboljih načina da se istaknete i time obznanite je i razmišljanje o pripremi kvalitetnih marketinških aktivnosti ili događaja kao što su makeover dan, kompletno uređivanje u jutarnjem terminu i sl. Također ako je to u skladu s vašim uslugama možete pozvati influencere koji mogu posjetiti vaš salon i promovirati vaše usluge i vaš salon.

Ključni datumi također vam mogu pomoći u pripremi i postavljanju marketinških aktivnosti. Za 14. veljače informirajte svoje timove i organizirajte dan sniženih cijena glamuroznih frizura. Za novogodišnje blagdane učinite stvari u velikom stilu, istaknite svoje proizvode, svoje vodeće tretmane i ponudite svojim klijentima originalne tretmane.

Off-line i on-line komunikacijska strategija

Dostupne su vam dvije vrste strategija, off-line komunikacija, odnosno plakati, leci, članci u tisku, naljepnice na vašem automobilu i sl. I online komunikacija, na vašoj web stranici ili na vašim društvenim mrežama.

Off-line komunikacija

Postoji mnogo kanala za off-line komunikaciju:

  • Oglasni panoi
  • Posjetnice
  • Sponzorirane torbe
  • Ulični marketing (letci)
  • Partnerstva s fotografima u vašem području, kozmetičkim salonima, staračkim domovima (kojima su vrlo često potrebna partnerstva s frizerima)

U off-line komunikacijskoj strategiji možete zatražiti od lokalnih i/ili regionalnih radio postaja da vas oglašavaju, kao i regionalne i/ili lokalne novine. Komunikacija kroz medije uvijek funkcionira vrlo dobro.

Važnost off-line komunikacije

Unatoč ponovnom oživljavanju internetske komunikacije, off-line komunikacija iznimno je važna. S jedne strane, ova vrsta komunikacije omogućit će vašem salonu da precizno cilja svoju klijentelu. Ako se odlučite za ulični marketing, a time i distribuciju letaka, sigurno ćete imati odziv i novih klijenata koji će doći u vaš salon. S druge strane, off-line komunikacija generira veću stopu povjerenja klijenata od on-line komunikacije, bilo za generaciju Y i pogotovo za starije generacije, koje su mnogo više navikle na ovu vrstu komunikacije.

Off-line i on-line komunikacija su zapravo komplementarni. Svaka od dvije strategije cilja potpuno drugačiju klijentelu. Ono što ove dvije strategije imaju zajedničko je da obje zahtijevaju preciznu pripremu, brifing vašeg tima najmanje dva mjeseca prije bilo kojeg događaja.

On-line komunikacija

Osnovni alat: web stranica

Ako postoji moćan alat, čiji su učinci i utjecaji na promet zajamčeni i činjenični, to je web stranica. Frizeri se bore da se digitaliziraju i obrtničke i gospodarske komore te razna udruženja bi stoga trebala osiguravati besplatne tečajeve osposobljavanja kako bi se voditeljima i vlasnicima salona pomoglo da se digitaliziraju.

Međutim, to košta i to ne malo! Posjedovanje profesionalne web stranice omogućuje vašem klijentu pristup svim uslugama koje nudite, vašem telefonskom broju, adresi salona itd. Fotografije ili videozapisi na vašoj web stranici bit će pravi adut i omogućit će vašem klijentu da se zamisli u salonu. Web stranica omogućuje svakom korisniku Interneta da vas upozna.

Ergonomski, funkcionalni, intuitivni, dizajn, responzivni dizajn, sve ove kvalitete čine vašu web stranicu pravim virtualnim izlogom koji će vam samo pomoći da imate više klijenata ili da ciljate svoje kupce ili jednostavno date kredibilitet svojoj tvrtki.

Ako netko čuje za vas i želi saznati više o vama, može vas potražiti na internetu i pronaći vašu web stranicu.

Vaša stranica također vam može omogućiti da postavite online dnevnik (s online obvezama), da upravljate svojim korisničkim datotekama na mreži i na taj način optimizirate lojalnost i zadovoljstvo kupaca.

Također možete prikazivati fotografije svojih klijenata “prije i poslije”, kako biste dodatno istaknuli svoje kvalitetne usluge.

Da biste imali web stranicu, neophodno je surađivati s kompanijom specijaliziranom za izradu web stranica. Programeri, grafički dizajneri i tekstopisci kombiniraju svoje višestruke vještine kako bi omogućili tvrtkama da optimiziraju svoju vidljivost na webu.

Društvene mreže

Društvene mreže također omogućuju veću vidljivost i dosezanje određene zajednice ljudi. Viralna fotografija ili videozapis (primjerice dolazak influencera) mogao bi stvoriti veliki interes i donijeti vam dobrobit u rekordnom roku.

Ako ste na društvenim mrežama, bilo da se radi o Instagramu, Facebooku ili Twitteru, trebali biste imati osobu koja se bavi društvenim mrežama. On ili ona bit će zaduženi za često objavljivanje na vašim različitim kanalima, za promicanje vaše aktivnosti ili marketinških aktivnosti koje ćete implementirati. Tu je zanimljiva komplementarnost između off-line komunikacije, marketinške strategije i on-line komunikacije.

Između marketinške strategije i komunikacijskog plana (mediji, ne-mediji, on-line i off-line), profesionalci u frizerskom sektoru imaju na raspolaganju vrlo učinkovita sredstva i alate kako bi se mogli istaknuti, istaknuti svoje proizvode, tretmane, usluge i svoje robne marke. Ne ustručavajte se koristiti dobar broj tih kanala i učiniti ih komplementarnima kako biste optimizirali svoju vidljivost, svoj ugled i poboljšali kvalitetu svojih usluga.