Kontekst:

Učinkovita promidžba salona i program lojalnosti

Učinkovita promidžba salona i program lojalnosti

Marketing je ključ svakog uspješnog poslovanja. Bez ozbiljnog marketinškog programa u vašem salonu,  bit će vam teško privući nove klijente i one postojeće održati zadovoljnima.  U trenutačnom okruženju, morate uvijek misliti “van kutije” i pomoću marketinških kampanja biti korak ispred konkurencije.

Marketinške kampanje moraju biti usmjerene prema različitim tipovima klijenata – trenutačnim, potencijalnim i novim. Specijalne promocije mogu biti ključ za dugotrajnu održivost vašeg poslovanja u salonu. Iskusni i uspješni vlasnici  salona već godinama koriste promocije i programe lojalnosti u svrhu održavanja prometa u salonu, povećanja maloprodaje, te privlačenja broja  novih klijenata.

Ciljevi bilo koje promidžbe i programa lojalnosti su:
• Održati vaš salon u mislima vaših klijenata
• Navesti ih da češće zakazuju posjete salonu
• Nagraditi ih za aktivno korištenje usluga i kupovinu proizvoda u salonu
• Osigurati da im iskustvo kod vas bude toliko lijepo, da ga požele podijeliti s poznanicima, prijateljima i obitelji i uputiti ih k vama.
Glavni cilj ovih specijalnih promidžbi je povećati broj klijenata kroz rast sustava preporučivanja. Ove specijalne ponude bi trebale biti jednostavne, lako razumljive i ne predstavljati financijsko opterećenje za salon i osoblje salona.

Kako započeti
Ključ uspješne promidžbe uvijek treba biti u trenutačnim klijentima. Posvećivanje pažnje trenutačnim klijentima je uvijek pametna stvar. 20% vaših klijenata će na kraju ostvarivati 80% vašeg poslovanja. Ove promidžbe uvijek moraju uvažavati usluge i proizvode koje vaši top klijenti koriste.

Kreirajte programe lojalnosti
Klijenti shvaćaju ozbiljno programe lojalnosti. Ovi programi mogu biti napravljeni tako da se klijenti  osjećaju posebno i nagrađivano za svoju lojalnost i korištenje vaših usluga. Prilikom razvijanja ovih programa uvijek imajte na umu da što god da ponudite mora služiti tome da se klijenti osjećaju važno i posebno i vama i vašem salonu.

Programi lojalnosti su dugoročni projekti
Programi lojalnosti moraju biti postavljeni tako da daju dugoročne rezultate. Sustav mora biti uspostavljen tako da ga možete nadzirati i pratiti vaše klijente. Najgora stvar koju možete napraviti je uspostaviti program i ne dati klijentima priliku da iskoriste promidžbe koje ste im omogućili. Preporučamo da uvijek date vremenski rok za sve što nudite. Time ćete si omogućiti praćenje te mogućnost ponovne ponude u drugom vremenskom okviru. Otvorene promidžbe su jako opasne i mogu biti jako skupe po vas.

Promidžbe od akcije
Najbolja promidžba koju možete ponuditi u salonu je ona koja oko sebe stvara takvo uzbuđenje da odmah potiče klijente na djelovanje. Nazivamo ih „promidžbama od akcije“.

Ne trošite puno novca
Najbolja promidžba vas ne mora koštati ništa. Jednostavna promidžba može početi od vašeg osoblja. Dok klijenti čekaju da se usluga završi, dajte im do znanja koje promidžbe trenutačno nudite u salonu. Ponuda ili promidžba može početi već od recepcionara, osobe koja pere kosu, ili bilo koga drugoga tko se bavi klijentima u salonu. Kreiranje uzbuđenja oko nadolazeće promidžbe je jako učinkovit i jeftin način za pokrenuti uzbudljive ponude.

Promidžbe proizvoda
Dogodit će se da će vaš dobavljač nuditi neke promidžbe. Iskorištavanje takve mogućnosti može biti jako učinkovit način da na isti način ponudite promidžbu u vašem salonu. Trebali biste biti u mogućnosti ponuditi besplatne uzorke  i reklame (letke, brošure, promotivne uzorke) i time iz reklamirati proizvode.

Neka promidžba bude timski rad
Pokretanje promidžbe trebalo bi biti zabavno i uključiti sve: kako osoblje tako i klijente. Kreiranje letaka, postova na webu, blogu i Facebook-u bi trebali biti dijelom promidžbe.  Svi trebaju uložiti trud da bi se kreirala poruka da svoju promidžbu i posao shvaćate ozbiljno.

Promidžbe koje daju rezultate

Mnogi saloni godinama isprobavaju različite tehnike promoviranja. Ono što je učinkovito u jednom dijelu zemlje ili gradu, nije u drugom. Demografija igra značajnu ulogu u promidžbama.  Promidžba u nekom sveučilišnom gradu će možda morati ponuditi jeftina šišanja za studente.  Mali grad sebi možda neće moći priuštiti jako skupa bojanja. Salon u metropoli će možda morati ponuditi brzinska šišanja za poslovne ljude koji su stalno u pokretu. Istraživali smo dosta različitih promidžbi i evo nekoliko ideja koje možete koristiti da si kroz uspješne promidžbe povećate poslovanje:

 

10 ideja koje „pale“:

  1. Kartice preporuke: Promidžba „Preporuči prijatelja“  – postojeći klijent i novi klijent dobiju nešto za nagradu za preporuku. Recimo, postojeći klijent dobije 20% popusta na ukupnu cijenu usluge prilikom sljedeće posjete.  Novi klijent isto dobije popust ili pak neki proizvod (šampon ili regenerator). Količine i ponude mogu varirati. Vi ste ti koji određuju. Preporuke su odličan način povećanja broja klijenata.
  2. Popust od 25% za sve koji po prvi put posjećuju salon: nije lako „uzeti“ klijente nekom dobrom konkurentu, ali u ova teška vremena popusti mogu biti dovoljan adut da ih navedete da koriste usluge vašeg salona. Nemate što izgubiti, a puno toga za dobiti.
  3. Kupiš jedan, a drugi je gratis: Pregovarajte sa svojim dobavljačima i vidite mogu li vam pomoći s ovom promidžbom.  Možda oni žele posebno promovirati neki proizvod. Ova promidžba vam može pomoći riješiti se nekih zaliha sa skladišta, i/ili „navući“ ljude na veću kupovinu.  Kad vam klijenti dođu, na vama je da ih navedete na kupnju.
  4. Kartice s popustom na sljedeću uslugu: Sačuvajte ove kartice za posebne klijente ili za novog klijenta. Dajte ih povodom rođendana, posebnih životnih događanja, ili novom klijentu.  Možda se ne čini puno, ali će se klijenti osjećati posebno i zapamtiti vaš salon i osoblje.
  5.  10% popusta za rezerviranje unaprijed: Odlična je stvar kad vam klijent izlazi iz salona sa smiješkom na licu, zadovoljan svojim izgledom, ali to ponekad nije dovoljno da se osigura njihov povratak. Osigurajte taj povratak tako što ćete im dati 10% popusta ako se već sad naruče za sljedeći posjet.
  6. Popust za rođendan (iznos utvrdite sami): rođendani su posebni događaji, ali ih ponekad previdimo. Zašto klijentu ne priuštiti rođendan za pamćenje? Ponudite popust – to će sigurno donijeti osmjeh na lice vašeg klijenta. Odmah će javiti prijateljima kako je vaš salon super i kako ste je/ga se sjetili.
  7. Posebne ponude: odaberite jedan dan kad vam je u salonu najslabiji promet i ponudite besplatne usluge ili proizvode, ili promidžbe proizvoda. Podijelite pozivnice klijenticama i recite im da mogu dovesti koga god žele. Donesite malo vina i čokoladica i napravite neka fina pakiranja proizvoda koji nisu skupi. Klijentice će se osjećati obaveznima da nešto kupe. Kakav odličan način za povećanje prometa u periodu kad je salon slabo zauzet! Svim onima koje tu večer zakažu sljedeći termin možete dati posebni  popust.
  8.  20% popusta na sve dodatne usluge: kad vam klijent sjedi na stolicu i kaže da mu se ne žuri, ponudite 20% popusta na neku dodatnu uslugu koju nisu zakazali. Bit će im drago da ste im ponudili nešto dodatno za manje novca od inače.
  9. Okupljanje lokalnih poslodavaca: koristite vaš salon kao mjesto na kojem ćete okupiti profesionalce ili druge poslovne ljudi koji žive u vašem području. Napravite mjesečna društvena okupljanja da bi se podražili sa poslodavcima iz susjedstva. Odličan način da vi i vaše osoblje upoznate nove potencijalne klijente. Nemojte da odu praznih ruku! Uvijek ponudite neku sitnicu  ili kupon s popustom za prvi posjet, ili bar vašu vizitkartu sa kontakt podacima.
  10. Besplatno šišanje ili bojanje prilikom desete posjete: morate imati sustav praćenja i ovako ćete klijentima ponuditi super stvar i potaknuti njihovu lojalnost.

 

Budite informirani

Dajemo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći pri odabiru softvera za vaše poslovanje. Na kraju krajeva, razvoj i stabilnost su ono što vam najviše treba.

Birajte tvrtke koje se na tržištu nalaze preko nekoliko godina i koje su pokazale posvećenost svijetu ljepote.

  • Raspitajte se. Koristite društvene mreže ako je potrebno. Što drugi ljudi koriste? Sviđa li im se? Da li im programi bivaju ažurirani? Kakva je bila prijelazna faza? Ako ne možete dobiti odgovore, od tvrtke koja proizvodi željeni softver tražite preporuke.
  • Najbolje je rješenje odabrati tvrtku koja ima znanja i iskustvo i u hardveru, računalima općenito, a i drugim sredstvima koja su vam potrebna za uspješan rad u salonu.

Što nude od obuke i podrške korisnicima?

  • Koju vrstu edukacije nude? Kad prođete fazu početka i instaliranja sustava, nude li više znanja i savjeta o tome kako poboljšati poslovanje?
  • Ako nude podršku, zatražite broje telefona i nazovite ih par puta prije kupnje. Odgovara li netko? Znaju li o čemu pričaju? Poznaju li cijeli taj sektor poslovanja? Da li su prijatni i od pomoći?

Ako se prebacujete s drugog softvera – da li pružaju podršku za prebacivanje s vašeg postojećeg softvera?

  • Imaju li plan za nakon kupnje softvera? Kako će vam pomoći pri prelasku?
  • Kako im izgleda ugovor? Da li vas obvezuje na određeni broj godina? Nude li opciju otkupa?

Zatražite demonstraciju rada i ispitajte njihovo znanje o sektoru.

  • Nude li rješenja za ključne statistike koje su vam potrebne?
    • Broj novih klijenata u mjesecu
    • Zadržavanje novih klijenata
    • Omjer povrata klijenata
    • Učestalost posjeta
    • Prosječni iznos računa
    • Produktivnost

6 fatalnih grešaka koje većina salona naprave

Konzultanti prodaje ističu 6 područja u kojima većina salona griješi:

Nedostatak fokusa: Što klijent/kupac vidi kad vam uđe u salon? “Uzmite telefon i slikajte svoj salon kad kročite u njega“ , savjetuju. “Postoji li jasan fokus, jasna poruka, jasno vidljiv dio maloprodaje?“ Savjetuje vlasnicima da pronađu ono nešto u svom poslu što će biti njihova odlika i zatim odluče treba li mijenjati unutrašnjost prostora.

Nedostatak Shopping uzbuđenja:  u prosjeku, klijent mora vidjeti promidžbu 5 puta, a ključno mjesto je postavljanje oznake u maloprodajnom dijelu, na recepciji, blizu radnih mjesta, u dijelu za relaksaciju i čekanje. Reklame bi trebalo mijenjati svakih 4-6 tjedana ili će klijenti izgubiti interes. I svaki put kad klijent uđe u vaš salon, morate mu dati razloga da danas nešto kupe, bilo to nešto obično ili posebno, rješenje problema, ili promidžba koju jednostavno ne mogu propustiti.

Nedostatak vodstva: Nadalje, imate li vi kao vlasnik vremena za upravljanje, planiranje, organizaciju i razmišljanje o svom poslovanju. Preporučuje se da vlasnici uzmu dodatni dan nakon nekih edukacija koje su pohađali i znanje koje su dobili pretoče u akcijske planove.  “Uvijek se morate zapitati radite li najproduktivniju stvar  za vaše poslovanje, ili samo radite?“

Nedostatak brandiranja: Klijeti moraju vidjeti vaš brand ispred vašeg salona. Isto moraju vidjeti i unutra, najbolje na zidu odmah iznad recepcije. Ima li salon svoj potpis, što mislite kako taj potpis izgleda drugima u industriji.  “Prije nego ih itko vidi, vaš brand i poruka moraju odgovoriti na dva pitanja svakoga tko ih vidi: I što sad? Zašto vi?“

Nedostatak kontakta s klijentima: Kad u svijet odašiljete poruku, morate izmisliti nešto novo, a to možete tako što ćete svojim klijentima ponuditi značajan sadržaj kao što su savjeti i tehnike za održavanje ljepote. “Morate postati pravi stručnjaci za svoje klijente“.

Nedostatak obuke osoblja: Konačno, savjetuje se vlasnicima (pogotovo mlađim generacijama) da moraju ponuditi više znanja o proizvodima. “Također morate podučavati ljude vještinama poput kontakta očima i rukovanja“. “Osoblje trebate podučiti vještinama prodaje, maloprodaje, a samu obuku pretvorite u zabavu“.

ikosoft.com.hr