Tim zaposlenika
Kao netko tko već godinama zapošljava desetke ljudi, uvijek sam cijenio kad bih mogao napraviti tim ljudi koji bi zaista klik-nuli i kao individue i kao tim.
Potrebno je puno vremena, ulaganja i novca da bi zaposlili, obučili i zadržali dobre ljude, ali kad se sve sabere i oduzme, što je i bit svakog posla, LJUDI tj. tim odličnih ljudi je ključ uspjeha.
Stoga, evo popisa 10 stvari koje odlični zaposlenici rade:
1. Razumiju da su dio tima….
Odlični zaposlenici razumiju da su dio nečeg što je više i veće od njih samih, znaju da svatko od njih ima integralnu i ključnu ulogu u postizanju timskih uspjeha.
2. Razmišljaju kao da su vlasnici…
Odlični zaposlenici razmišljaju kao da su vlasnik, ne troše uzalud proizvode ili bilo koja druga sredstva u salonu, te pri donošenju odluka razmišljaju o tome što je najbolje za salon dugoročno.
3. Rade na rastu samih sebe i drugih…
Uvijek traže prilike da rastu i unapređuju se, ne samo sebe osobno, već i onih oko sebe. Njihov vlastiti primjer i pasionirana predanost ka stalnom rastu inspirira i druge u timu da rade to isto.
4. Podižu se na više razine i standarde…
Odlični zaposlenici prepoznaju svoju odgovornost za razine i standarde koje su si sami postavili. Možemo se u njih pouzdati da će se uvijek ponašati i davati rezultate na načine na koji bi svi drugi poželjeli da su njihovi i ponosili se time. Odlični zaposlenici uvijek teže ka podizanju vlastitih standarda i poboljšanju vlastitog rada.
5. Rješavaju pitanja prije nego prerastu u probleme…
Proaktivno i staloženo se nose s izazovima i teškoćama, te traže profesionalno rješavanje problema koje će svima donijeti pozitivan ishod.
6. Otvoreni su i iskreni..
Odlični zaposlenici razumiju da se sa svim neugodnim i čudnim situacijama treba pozabaviti, i upravo to i rade. Pronalaze uljudne i primjerene načine da se o njima razgovara sa svima na koje se to odnosi.
7. Šire vedrinu….
Gledaju na ljepšu stranu života, uvijek tražeći ono pozitivno u svakoj situaciji, ali u svemu tome ostaju realni. Razumiju svakodnevne izazove i dinamiku ljudi, stresa u salonu i rada, te spoj rada, privatnog života i prijateljstava.
Odlični zaposlenici su samosvjesni i sposobni donositi odluke koje iz njih izvlače ono najbolje u svakom polju. Zrače pozitivnom energijom čak i u stresnim vremenima i šire ju dalje na ostatak tima.
8. Izbjegavaju dramljenje…
Odlični zaposlenici ne pribjegavaju drami kako to neki ljudi rado čine. Zauzimaju zdrav stav prema problemima i fokusiraju se na pronalaženje rješenja bez kreiranja nepotrebne drame i u takvom činjenju smiruju situaciju prije nego izmakne kontroli.
9. Komercijaliziraju stvarnost…
Imaju komercijalan pristup vlastitoj produktivnosti i pokazuju jedan izbalansiran pristup kako bi osigurali da svaki klijent odbija 100% njihovog profesionalnog savjeta ili preporuka, bez obmana ili pretjerivanja.
10. Izađu iz svoje sigurne zone…
Odlični zaposlenici se kontinuirano trude iskusiti nešto novo i ne boje se izazova ili nelagodnosti ako ne postignu sjajan rezultat.
Odlični zaposlenici prepoznaju da ključ rasta leži u isprobavanju novih načina razmišljanja i djelovanja, te izlaska iz sigurne zone i izloženosti novim iskustvima, te da je to sve dio njihovog stalnog evoluiranja kao profesionalca.
“Ne postajete najbolji jer ste najstariji. Postajete najstariji jer ste najbolji“
Maloprodaja
Kao vlasnici salona i spa centara, stalno se nalazimo u situaciji da molimo svoje zaposlenike da se pozabave maloprodajom. Uvijek dobivamo iste odgovore: “Ja ne volim prodavati”, “Moje stranke si ih ne mogu priuštiti, preskupi su”, ili pak “Ne želim vršiti pritisak na svoje stranke da ih ne bi izgubio/la”.
E pa, kad bi naš tim samo shvatio da su svojim ne-preporučivanjem proizvoda za ponijeti kući na dobrom putu da se desi upravo to – da ih izgube….
To je istina – siguran put ka gubljenju stranaka je ne-preporučivanje proizvoda za njegu kod kuće. Da, to je velika promjena u načinu gledanja na stvari.
Budući da naš tim živi u svijetu izgovora zašto ne preporučuju proizvode svojim klijentima, mi smo ti koji im moraju pomoći da promijene način gledanja na prodaju. Formula je vrlo jednostavna – naš tim mora poći iz točke gledišta pružanja usluge klijentima, a ne prodaje klijentima.
Da li ste znali da je prodaja proizvoda samo jedan vid mjerenja toga da li uistinu poslužujemo klijenta, ili ne?
Pogledajmo sad neke interesantne činjenice, koje pokazuju da je maloprodaja u razmjeru s održavanjem poslovanja vašeg salona: za svaki proizvod koji klijent ponese kući, imati ćete 30% šanse da vam se taj klijent vrati po još usluga. Ako vaš klijent ponese kući 2 proizvoda, ta šansa raste do 60%, a ako klijent ponese kući 3 ili više proizvoda, šanse se uvećavaju do 90%!
Stoga, uviđate da je jedan siguran put ka gubitku klijenta ne-preporučivanje proizvoda koje će ponijeti kući i koristiti ih za kućnu njegu. Slijedite ove jednostavne korake i pomozite svom timu da drugačije gleda na pružanje usluga i prodaju proizvoda.
1. Promjena stava…
Identificirajte zašto je klijent u salonu: počnite tako što ćete svoj tim upitati :“zašto je klijent u našem salonu/stolici?” Razlog što je klijent u salonu je prije svega taj što klijent ima potrebe. Dok klijent sjedi na stolici, ovo je vrhunska prilika da otkrijete njihove potrebe i pozabavite se rješenjem istih, kako kroz uslugu koju ćete im pružiti, tako i kroz proizvode s kojima ćete ih poslati kući, a koji će im pomoći održati novi izgled i rješenje problema. Ako im vaš tim ne daje sve informacije o tome kako mogu sami kreirati dobar izgled, onda svoj posao ne rade dobro.
2. Educirajte klijente…
Na isti način na koji vaš tim pruža usluge klijentima, potrebno je da educiraju svoje klijente o tome kako stilizirati kosu kod kuće. Sistem je jednostavan – kad uzmu jedan proizvod u ruke, moraju klijentu reći što je to, zašto to koriste, te kako to klijent može koristiti kod kuće.
3. Finalizacija…
Ovaj posljednji korak je najvažniji u sistemu. Ovo je trenutak kad trebaju pitati klijente koji proizvod žele kupiti za kućnu upotrebu. Kako vaši ljudi ispraćaju svoje klijente do recepcije, neka postave sve proizvode koje su koristili I još jednom kratko objasne što su koristili, zašto i kako. Nakon toga, neka jednostavno pitaju klijente da li bi voljeli kupiti i isprobati neke od tih proizvoda, s ciljem održavanja izgleda.
Što prije vaš tim razumije vrijednost preporučivanja proizvoda, prije će im se desiti povećanje prometa i zadovoljstva klijenata.